My sweet followers:

fredag 18 september 2009

TILL BARNHEMSBARNEN I THAILAND

På Svensk Scrapbookings blogg fanns det den 8 september ett inlägg om en vänlig själ som tänker åka ner till ett barnhem i Thailand och hon utmanade hågade att scrappa albumsidor för att skicka der till henne. Läs detta inlägg HÄR. Hon sätter sedan in fotona och gör iordning en pärm till varje barn så att de får ett eget litet personligt album.

Så jag kombinerade detta med Brunssons utmaning att "skapa med spillpapper och gjorde 4 olika sidor i A4-format, med tjock enfärgad cardstock i botten, tom fotomatta till fotot samt en hel del hemgjorda dekorationer i form av blommor gjorda av spillpapper. Jag har både klippt och stansat papper, målat glitterlim på och satt en brad i mitten. Pearl Maker samt andra brads, knappar och blingblommor finns också med. Jag skickar dem till Thailand så fort adressen dyker upp på Facebook. Klicka HÄR för att se Facebook gruppen "Vi som bryr oss".






Hace unos días salió un reto voluntario y un tanto inusitado en el Facebook y en Svensk Scrapbooking. Se trata de una señora noruega que viaja a un orfanato en Thailandia y la idea de ella era ayudar a los niños a tener su propio albun para fotos. Entonces pedió la cooperación de los que podían para hacer las páginas para los albumes, dejando un espacio para la foto.
Las medidas para las páginas son; 21 x 29,7 centímetros. Las medidas más comunes para las fotos en Thailandia dice ella que son 10x13. Así que puse uu trozo de cartulina para la foto en el medio de 11x14 para que sirva de marco para la foto.
Use solamente trozos de sobra de mi scrap, los perforé o corté e hice florcitos con un brad en el medio. También decoré con botones, bling y otros brads y pinté con pegatina brillosa y Pearl Maker. Todo eso puse en cartulina de un solo color. Aquí cuelgo 4 páginas, pero tengo ya dos más listas y pienso hacer aún más para enviarlas a Thailandia.
Te animas a participar y enviar algunas páginas tu también???

La Vikinga






4 kommentarer:

  1. Vilka söta sidor och vad roligt att du var med! :D

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppsan!

    Vilket bra projekt!!! Det kostar ju så lite att hjälpa till och göra någon glad...

    Tackar för din kommentar på mina julaskar inne hos Pysseltagen:) Jag har hittat en tutorial till påsen på Youtube. Den heter
    2-4-6-8- box. Du hittar den här: http://www.youtube.com/watch?v=tJeQ1YvTLlc

    SvaraRadera
  3. Tackelitack för din kommentar inne hos Pysseltagen, jag blir så glad varje gång :)

    Om du vill så gör jag gärna en tutorial på kortet med choklad. Bara hojta till i Pysseltagens blogg...

    SvaraRadera
  4. Halloj igen ;)

    Jag är inte riktigt säker på vad du menar att du vill att jag ska göra tutorial på, fniss... Menar du det kortet som är överst i samma inlägg som min stämpelbok, där jag stoppat i choklad oxå, eller menar du något annat du sett i bloggen?

    SvaraRadera