My sweet followers:

torsdag 3 september 2009

KAOS

Me llegó hoy por correo algo que llaman en sueco KAOS; son las siglas de Artista Kreativa con una tremenda Alegría Creativa pero en el sueco - entonces las siglas "kaos" no pegan en castellano...
En todo caso es una sueca que ha creado este premio que uno recibo de alguién que le aprecia lo que hace uno y luego uno mismo designa el premio a tres personas más. La idea es hacer una cosa real para mandar a la apremiada, y yo recibí esta tarjeta linda y encaje (seguramente vió en mi blog que me gusta usar encaje).



Jodå, posten kom idag och bland reklam och lokaltidningen kom det ett litet personligt brev med ett överraskande innehåll: EN KAOS!!! Vad i hela friden en KAOS är?? Jo, enligt upphovskvinnan Yoli är det en levande logga som man skickar till någon man uppskattar. Man skapar helt enkelt ett egenhändigt pris och skickar!!!


Varje KAOS innehåller: 1. titeln KAOS som står för "Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje", 2. skaparens eget namn samt är i storleken 10x15 cm. Meningen är alltså att man ska skapa ett verk, fota eller scanna det och gärna blogga om den! Den som får en KAOS ska sedan göra tre KAOS och skicka vidare till någon han/hon uppskattar! Och skriva om det i bloggen.


Vad fick jag? Ett litet gulligt kort och spets - som jag gillr att använda när jag skapar! Tack snälla MaritScraphörnan som jag egentligen lärde känna via Tradera men som jag aldrig träffat i verkligheten!!!
Så nu ska jag fundera ut vem jag vill skicka KAOS till!!! Egentligen vet jag redan - men jag måste ju se till att ni kommer tillbaka och kollar, eller hur!
La Vikinga

2 kommentarer:

  1. Felicidades por tu premio!
    Referente al corte del cartón: lo hago con un cútex y regla, queda muy recto.
    Sí que iré a S para el acontecimiento y espero que nos conozcamos.
    Un saludo.

    SvaraRadera
  2. Muy lindo premio, y que linda tarjeta!
    saludos

    SvaraRadera