My sweet followers:

onsdag 2 september 2009

DECORAR CON ENCAJE / DEKORERA MED SPETS

Här tyckte jag att spetsen var så fin att jag ville använda den till något annat än att bara pryda en kant, så jag drog en tråd igenom och drog åt till en blomma och knöt en knut för att fästa.

Me gustó el encaje y me puse a inventar algo para no solo usarlo en un borde derecho; así que atravesé el encaje con un hilo, halé hasta que el encaje quedara como una flor y terminé con un nudo.

Sedan drog jag en tråd igenom en tillklippt rundel tyll, drog åt och fäste med en knut.
Hice casi lo mismo con un trozo de tul que había cortado en un círculo.
Sedan satte jag ihop de två med en klisterplutt och satt en knapp i mitten, målade med lite glitterlim och vips så var den egenhändigt gjorda dekorationen klar!

Junté los dos con el tul abajo, lo pinté con un poco de pegamento con brillo y decoré con un botón al medio!
Och i stället för en fotomatta så satte jag en ram av spets runt bröllopsfotot printat i sepia. Spetsen är fäst med glue-dots. Den färdiga layouten kan du se i nästa inlägg.

Aquí en lugar de colocar un marco de papel a la foto puse un marco de encaje, ¡con muchos glue-dots eso sí! El resultado puedes ver en la próxima página del blog.
Saludos desde Suecia,
La Vikinga

4 kommentarer:

  1. Snyygt, "så enkelt" och så snyggt det blev! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. på tal om spets ;-)

    Ville bara kolla om posten kommit.

    Kram

    SvaraRadera
  3. super lindo, asi me da una diea como decorar algun Lo!
    saludos chilenos!

    SvaraRadera
  4. Så läckert! Tusen tack för inspirationen.

    SvaraRadera